De ce să faci o cură cu miere în această iarnă? 5 motive

Ştiai că nectarul albinelor este un superaliment? Că în afara calităţilor sale digestive, are proprietăţi antiseptice şi anti-inflamatorii preţioase pentru a lupta contra oboselii şi a infecţiilor ce pot apărea în sezonul rece? Dar asta nu este totul.

Mierea este cea mai bună alternativă la zahărul alb rafinat. Mierea este un edulcorant natural fără pereche, cu o putere de îndulcire superioară faţă de zahăr. 70 de grame. 200 kcal sunt echivalente cu 100 de grame de zahăr alb rafinat şi 400 de kcal. Şi faţă de zahărul alb, mierea nu vine cu calorii goale.

Mierea este una din cele mai bune arme contra tusei. Mierea are o acţiune foarte benefică asupra gâtului. Are reale virtuţi antiseptice datorită bogăţiei sale în polifenoli. Conţine şi acid gluconic şi peroxid de hidrogen care nu lasă germenii să se prolifereze.

Mierea este cu alte cuvinte, aliatul ideal pentru a lupta contra bronşitelor, anginelor sau rinofaringitelor. Mierea de cimbru sau de eucalipt este foarte bună şi pentru a trata unele afecţiuni din sfera ORL.

Nu ridică nivelul de glicemie brusc. Deci poate să fie consumată şi de către diabetici. Motivul? Conţine mai multă fructoză decât glucoză. Varietăţile lichide, precum mierea de accacia sau de castan conţin cele mai importante niveluri de fructoză. Dar cele de lavandă, de rapiţă sau de floarea-soarelui sunt de evitat în cazul în care suferiţi de diabet.

Este un aliment plin de antioxidanţi benefici. Cu cât mierea este mai închisă la culoare, cu atât conţine un nivel mai ridicat de polifenoli şi de minerale. Vor lupta contra radicalilor liberi şi te vor proteja de îmbătrânirea cutanată.

Mierea poate facilita digestia. Are proprietăţi laxative, deci este ideală pentru a lupta contra constipaţiei. Are şi un efect pre-biotic, deci poate dinamiza flora intestinală.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?